Kísértet-part - Libabőr 1. (értékelés és nyereményjáték)

 

Bloggereink ezúttal R. L. Stine igazi klasszikusait veszik górcső alá! 
Legújabb blogturnénkban a Könyvmolyképző Kiadó által újonnan kiadott két részről olvashattok - tartsatok velünk a turnén és játsszatok a kiadó által felajánlott Kísértet-part (1.) és Váljunk ​láthatatlanná! / A Láz-mocsár vérfarkasa (2-3.) kötetekért.





Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2023
Oldalszám: 136 oldal
Eredeti cím: Ghost Beach
Fordította: Sárai Vanda
ISBN: 9789635973026


A könyvet ITT tudod megrendelni!


Fülszöveg:

Hiszel a kísértetekben?

Jerry alig várja, hogy végre bevehesse magát a régi, sötét és kísérteties barlangba, amit a vízparton talált. 
A többi gyerek azonban elmesél neki egy történetet. Egy kísértetrôl szóló történetet, aki vagy háromszáz éves. 
Egy kísértetről, aki csak teliholdkor bújik elő… aki a barlang mélyén lakik.
Jerry persze tudja, hogy ez nem több bugyuta, légből kapott kísértethistóriánál… ugye?

A gyerekirodalom Stephen Kingjeként ismert R. L. Stine nemzetközileg is elsöprő sikert arató, ifjúsági horrorkönyvsorozatának első része.

Olvasó, vigyázz – nehogy kitörjön a frász!
Borzongj vele!


Véleményem:

R. L. Stine ifjúsági rémtörténetein generációk nőttek fel a 2000-es években, a Libabőr sorozat népszerűségét mutatja, hogy 16 könyv is megjelent hazánkban. Bár már tizenévesen is faltam a könyveket, bevallom, ezek a történetek nekem valamiért kimaradtak annak idején, így nagyon megörültem a lehetőségnek, hogy elolvashatom a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában megjelent új köteteket. Igazából nem tudtam, mire számíthatok, mennyire lesz ijesztő vagy éppen gyerek-barát a Kísértet-part című, első kötet, mindenesetre most utólag egyáltalán nem bántam meg, hogy felnőtt fejjel belevágtam: a rövid kis regény borzasztó erős atmoszférát teremtett, izgalmas, kalandos és kicsit ijesztő cselekménnyel, amin biztos, hogy tövig rágtam volna a körmeimet, ha fiatalabb koromban kerül a kezembe. 


A történet elején megismerünk egy testvérpárt, Jerry-t és Territ, akik a szünidő egy részét távoli rokonaiknál töltik New England-ben. Az elbeszélőnk az idősebb testvér, Jerry, aki bízik benne, hogy a nyaralás sok izgalmat tartogat számára, ezért érkezésük után nem sokkal el is kezdik húgával felfedezni a közeli partot. Barangolásuk során először egy kísérteties barlangra lesznek figyelmesek, majd hamarosan megismerkednek három helyi gyerekkel, akik figyelmeztetik őket a környék veszélyeire. A Sadler-testvérek szerint ugyanis a barlangban egy kísértet lakik, amit Jerry és Terri eleinte nem akar komolyan venni, de mivel egyre több megmagyarázhatatlan dolog történik itt-tartózkodásuk során, kénytelenek lesznek előbb-utóbb fontolóra venni a kérdést. 

Arról, hogy egész pontosan hogyan alakul a történet, nem érdemes sokat mondani, hiszen akad a regényben jó néhány csattanó, az olvasó pedig végig kíváncsian várja, mi fog kisülni ebből az egész szellem-históriából. Szó esik évszázadokkal ezelőtt érkezett telepesekről, a kutyák kísértet-kiszagoló képességéről, az erdőben megbújó, titokzatos csontvázakról, egyszóval minden adott ahhoz, hogy egy igazán hátborzongató sztorit kapjunk. És az az igazság, hogy a dolog tökéletesen működik is, szerintem leginkább azért, mert Jerry karakterébe nagyon könnyen bele tud simulni az olvasó. A testvérek eleinte abszolút szkeptikusak a mendemondákkal kapcsolatban, de azért persze dolgozik bennük a gyermeki ártatlanság és kíváncsiság is, így szeretnének a kérdés végére járni. Teljesen bele tudtam magam élni a történetbe, ha én lettem volna főhőseink helyében tíz-tizenkét évesen, biztos, hogy akármennyire cidrizek, akkor is megpróbáltam volna az igazság nyomába eredni. A sztori vége kifejezetten izgalmasra sikeredett, az pedig külön tetszett, hogy egy kicsit nyitva is hagyta a szerző a befejezést. 

Szerintem a Kísértet-part egy igazán klassz ifjúsági történet, tökéletes belépő azoknak, akik szeretnének belekóstolni a kicsit rémisztőbb könyvekbe. A főszereplő gyerekek kifejezetten szimpatikusak voltak, Territ nagyon hamar megkedveltem a sok közös vonásunk miatt. Én is nagyon szeretek olyasmikkel molyolni, mint például a vadvirágok katalogizálása, és tetszett a sírkőkopírozás ötlete is. A terjedelem rövidsége miatt akár olyan gyerkőcöknek is jó választás lehet ez a kötet, akik még csak most barátkoznak a regényekkel, és bár a kiadó 8 éves kor felett ajánlja, én inkább egy-két évvel később mondanám ideálisnak (persze simán lehet, hogy naiv elképzeléseim vannak arról, hogy a mai fiataloknak mi üti meg az ingerküszöbét, az biztos, hogy nyolcévesen én még betojtam volna rajta:)). 

A blogturné keretein belül még vár rám a sorozat következő két része, melyek az új kiadásban egy kötetben jelentek meg. A fülszövegekből látszik, hogy a sorozat darabjai nem függenek össze szorosan egymással, minden kötetben más-más rémisztő históriát olvashatunk, illetve az is közös vonás, hogy mindegyik történetben gyerekek a főhősök. Bár még csak most ismerkedünk, nekem már ennyiből is világos, hogy R. L. Stine nagyon erős az atmoszféra-teremtésben, és jó érzékkel találja el azt a fokú borzongást, ami még nem válik túl félelmetessé a gyerekek számára, de azért éppen eléggé ijesztő ahhoz, hogy a könyv elé szegezze őket. Külön kis meglepi, hogy a kötet végén további extrákat találunk, például a szerzővel készült interjút, vagy későbbi részek beleolvasóját. Én tényleg kellemesen meglepődtem, nagyon hamar beszippantott ez a könyvecske és szinte le sem tettem addig, amíg a rejtély végére nem érnek főhőseink. Remélem, hogy a sorozat következő része is hasonlóan színvonalas lesz, természetesen hamarosan arról is olvashattok majd itt a blogon!


Értékelésem: 5/4,5
Kinek ajánlom? 10-12 éves kortól olyan fiataloknak, akik szeretnének izgalmas, borzongató történetet olvasni. 

Nyereményjáték:

Vessetek árgus pillantásokat a Libabőr-sorozat borítóira, ugyanis a feladatotok nem más, mint az állomásokon található borító részletekből a könyvek címeinek a kitalálása! Jó kutatást kívánunk
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:
06/03 - Könyv és más (1. könyv)
06/06 - Zakkant olvas (1. és 2. könyv)
06/09 - Spirit Bliss Sárga könyves út ~ extra
06/12 - Hagyjatok! Olvasok! (1. könyv)
06/15 - Hagyjatok! Olvasok! ~ extra
06/18 - Spirit Bliss Sárga könyves út (1. könyv)
06/21 - Könyv és más (2. könyv)
06/24 - Spirit Bliss Sárga könyves út  (2. könyv)
06/27 - Hagyjatok! Olvasok! (2. könyv)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések