Ilyen volt 2019


Kicsit mindig nehezen tudom elkezdeni a hasonló, évértékelő bejegyzéseket, hiszen nem könnyű jól összefoglalni a rengeteg élményt és impulzust, ami éri az embert, akár az olvasás terén, akár az élet egyéb területein. Gondolkodtam rajta, hogy megpróbálok összeállítani egy top 10-es listát az év legjobb könyveiből, de amikor elkezdtem egy polcra válogatni a kedvenceimet, 29-nél nem tudtam tovább szűkíteni, úgyhogy kénytelen leszek más osztályozás után nézni. Persze ez önmagában nagyon jó, hiszen azt jelenti, hogy rengeteg fantasztikus olvasmány került a kezembe, és talán még sosem volt olyan év, amikor ennyire jól működött előre a megérzésem a könyvekkel kapcsolatban: nagyon kevés negatív élményem volt, jól sikerült belőni, mi az, ami egyezni fog az ízlésemmel. 

No de mielőtt rátérnénk a konkrét olvasmányokra, nézzük, mi minden történt velem az évben. Azt hiszem, sok szempontból kihoztam a maximumot az időmből, bár néha nehéz volt zsonglőrködni a feladatokkal és a hobbijaimmal. Ez volt az első év, amit teljes egészében a Blogturné Klub tagjaként töltöttem, ami a blog életében is sok változást hozott. Egyrészt rengeteg új megjelenésről írhattam nektek, másrészt olyan embereket ismertem meg a tagok személyében, akikkel nagyon jó együtt dolgozni és akiktől szinte minden nap tanulok valamit. Ugyanakkor az is igaz, hogy a sok értékelés mellett tavaly kicsit háttérbe szorultak azok a dolgok, amik a Könyv és más másságát adnák (társasjátékos és kézműves bejegyzések), így ezzel kapcsolatban idén mindenképpen szeretném megtalálni az arany középutat. A magánéletet/munkát tekintve is elég kalandos év volt ez, jelenleg az utolsókat taposom a gyógypedagógia szakon, nyáron költöztem, ősszel pedagógus portfóliót töltöttem fel, szóval nem nagyon unatkoztam, ami azt illeti. :) A megmaradt időben az olvasáson kívül tavaly is igyekeztem minél többet sportolni, túrázni, társasjátékozni, együtt lenni a számomra kedves emberekkel, és úgy érzem, ha nincs is időnyerőm, de egész jól sikerült figyelni az arányokra. Az az igazság, hogy a nehézségei és kihívásai ellenére (vagy talán pont ezek miatt is) szerettem ezt az évet.

Most pedig jöjjenek a könyves "legek", pontosabban azok a kiemelkedő kötetek, amik valamilyen szempontból nagy hatást gyakoroltak rám. Külön magyarázatot ezekhez már nem fűznék, de a képre kattintva minden könyv értékelését megtaláljátok. 

A legjobb gyerekkönyvek:

  


A legjobb ismeretterjesztő könyvek:

  


A legjobb krimik/thrillerek:

  


A legjobb ifjúsági regények:

      


A legjobb folytatások:

 

A legjobb fantasyk: 

 


A legjobb mese-adaptációk:

  


A legjobb novelláskötetek:

 

A legjobb képregények:

 


A legjobb igaz történeten alapuló regény:


A legjobb szakácskönyv:



A legjobb magyar regények:

  

A legjobb külföldi regények:

   

Nagyon remélem, hogy 2020 hasonlóan gazdag év lesz csodás könyvekben és jó élményekben, és hogy ezeket az élményeket másokkal is megoszthatom. Köszönöm, hogy itt voltatok és követtétek a blogot, boldog új évet kívánok! :)











Megjegyzések